فراخوان مردمی پوستر و کاریکاتور «تبت یدا آل سعود»
اگر می خواستیم به دنیا ثابت کنیم که حکومت آل سعود، این وهابی های پست بی خبر از خدا به سان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته اند، به این اندازه که کارگزاران ناشی و بی اراده حاکمیت سعودی در این قصاوت و بی رحمی عمل کردند، موفق نمی شدیم.
صحیفه امام جلد 20، صفحه 350 / پیام حضرت امام پس از کشته شدن حجاج بیت الله الحرام در سال 1366
سرور گرامی ؛ با اهداء سلام و احترام
با توجه به حضور گسترده و به موقع طراحان و فعالان عرصه گرافیک در زمینه “فاجعه منا” و تولید آثار با موضوعات و قالب های نسبتاً متفاوت و گوناگون تا بدین لحظه، نیاز است که با هدف گیری دقیق تر برای تغییر مشخص در دیدگاه مخاطبین بین المللی به خصوص امت اسلامی، پیرامون موضوع زیر دست به تولید محصولات گرافیکی بزنیم :
ایجاد مطالبه مردمی و بین المللی از سران کشورهای اسلامی برای مدیریت بین المللی حج و قطع دست آل سعود از مدیریت انحصاری آن.
شعار اصلی:
تبت یدا آل سعود
موضوعات :
.توجه دادن به ماهیت وابسته و غیر اسلامی رژیم سعودی و توانمندی مدیریت متحدانه شیعی و سنی برای برگزاری حج
. از یمن تا منا : توجه دادن به جنایات سال های اخیر آل سعود در یمن، بحرین و غزه حتی در ماه های حرام و در حاشیه قرار گرفتن مدیریت حج برای حکام سعودی
. توجه به این نکته که کار اصلی آل سعود تأمین امنیت استکبار جهانی (آمریکا و اسرائیل) است نه برگزاری مراسم سیاسی معنوی حج
. حجة الوداع : تکریم و پاسداشت شهدای منا و تسلی خاطر امت واحده اسلام

تذکرات /حساسیت های محتوایی:
. طراحان محترم به این نکته دقت داشته باشند به جهت تفکیک اعراب وهابی از کل جامعه شریف عرب که بخشی از آنان مدافع جبهه مقاومت نیز هستند ، در استعمال واژه ها و بکارگیری نمادهایی که بصورت ناخواسته خطاب به اعراب به معنای عام تلقی گردد تدابیر لازم مورد نظر قرار گیرد. (مثال : لباس اعراب / در مقام واژه : “عربستان” سعودی , اعراب … و …)
. (تذکر) : با توجه به انتشار آثار در حوزه بین الملل و با عنایت به آنکه یکی از نمادهای دولت و رژیم آل سعود پرچم عربستان می باشد که مزین به نام جلاله و نام مبارک پیامبر اکرم است ملاحظات تکریم اسماء مبارک ملحوظ نظر قرار گیرد.

ملاحظات گرافیکی:
آثار گرافیکیبایددر قالب پوستر، به صورت عمودی، با ابعاد هر اثر باید 70×50 سانتی متر و با رزولوشن 200 و با فرمت jpg و مود RGB ارائه گردد. در صورت امکان طرح در سایز مربع جهت شبکه های اجتماعی تحت موبایل نیز ارسال گردد.
در این آثار حداکثر استفاده از زبان بصری لازم بوده و باید از قالب های تکراری یا کپی برداری شده، پرهیز گردد.
طراح خود رامتعهد بداند در صورت گزینش گروه انتخاب، نسبت به اعمال تغییر سایز و یا اعمال ترجمه صحیحی که از دبیرخانه فراخوان ارسال خواهد شد (در مورد آثاری که ظرفیت کار در حوزه بین الملل (به زبان های عربی ، انگلیسی و …) و شبکه های اجتماعی تحت موبایل را دارا می باشند) و ارائه مجدد اثر همکاری لازم را به عمل آورد.

ارسال:
لطفا آثار خود را به ایمیل tabbatyada.farakhan@gmail.com ارسال نمایید.
همچنین می توانید با گرفتن صفحه شخصی در سایت www.postermovement.ir این آثار را از ابتدا در اختیار سایر همسنگران قرار دهید.
لازم به توضیح است که آثار این فراخوان توسط شبکه های فعال در جهان اسلام توزیع و بدست مخاطبین عموم خواهد رسید.
شماره تماس و شهر خود را نیز بپیوست طرح ارسالی در همان ایمیل ارسال فرمایید.

تقویم :
– مهلت ارسال آثار 20 مهرماه 94
– آثار رسیده از 10 مهر ماه (از تاریخ شروع دریافت آثار) بارگذاری و توزیع خواهد شد.

ولا توفیق الا بالله العلی العظیم

دعوت کنندگان:
مجتمع مردم نهاد فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی …… خانه طراحان انقلاب اسلامی
جشنواره هنر مقاومت …… ایران کارتون …… تلخندک
. فراخوان مردمی پوستر و کاریکاتور . تبت یدا … tabbatyada.farakhan@gmail.com